با سلام از اینکه ما را انتخاب کرده اید خوشحالیم. در این مقاله می خواهیم به بررسی دقیق دستگاه سانترال مدل824 بپردازیم.به طور حتم تشریح و بررسی این دستگاه به طور کامل در قالب یک و چندین مقاله نمی گنجد. زیرا دارای امکانات بسیاری برای استفاده کنندگان از آن میباشد. اما میخواهیم در این مقاله اطلاعات کاملی برای مشتریان و استفاده کنندگان از این دستگاه ارائه دهیم. پس اگر تمایل به داشتن اطلاعات فنی کامل در مورد این دستگاه و یا قصد انتخاب و خرید یک مرکز تلفن و سانترال برای کسب و کار و شرکت خود را دارید. پیشنهاد میکنیم این مطالب را از دست ندهید. با همدان سانترال همراه باشید.
سانترال مدل824 مناسب برای چه مکان هایی است ؟
در ابتدای کار میخواهیم جواب این سوال را به شما عزیزان بدهیم که مدل824 جزء دسته بندی سانترال های کم ظرفیت شرکت پاناسونیک می باشد. در این دسته بندی حداکثر تعداد خطوط داخلی که این دستگاه توان تولید آن را دارد 24 بوق داخلی و 8 بوق شهری می باشد. این دستگاه مناسب برای استفاده در همه کسب و کار ها، ادارات و شرکت هایی است که حداکثر نیاز آنها چه برای مقادیر خطوط داخلی و چه مقادیر خطوط ورودی (شهری) از اعداد ذکر شده فوق بیشتر نباشد. این مدل مناسب برای کسب و کارهایی با بیش از 24 تلفن داخلی نمی باشد.
ظرفیت اولیه و ظرفیت نهایی دستگاه چقدر است ؟
سانترال مدل824 در هنگام خرید دارای ظرفیت اولیه 3 خط شهری و 8 خط داخلی می باشد. همانند رایانه دارای اسلات و برد های افزایشی جهت افزایش ظرفیت دستگاه و همچنین افزودن کارت های جانبی می باشد. بنابراین استفاده کنندگان از این دستگاه میتوانند براساس نیاز خود جهت ظرفیت دستگاه و یا سایر امکانات آن اقدام به سفارشی سازی آن نمایند.
قابلیت سفارشی کردن دستگاه های سانترال پاناسونیک بر اساس نیاز مشتریان آنها, یکی از نقاط قوت شرکت پاناسونیک محسوب میشود. این مدل نیز دارای 2 کارت برای افزایش ظرفیت خطوط داخلی و شهری و همچنین چندین کارت جانبی از جمله کارت های : دیزا، کالر آیدی، صندوق صوتی و….بوده و شما برحسب نیاز خود میتوانید این کارت ها را به دستگاه خود بیفزایید.
نوع خطوط داخلی و خطوط شهری دستگاه
سانترال مدل824 تنها از خطوط شهری آنالوگ پشتیبانی میکند. پس اگر شما از شرکت مخابرات خطوط دیجتال, E1 و….را خریداری کرده اید باید به سراغ سایر دسته بندی های سانترال از جمله سانترال های پر ظرفیت و یا تحت شبکه و…. بروید. در مورد خطوط داخلی (خروجی) مدل824 دو نوع خط آنالوگ و هایبرید را پشتیبانی میکند. به همین جهت تلفن های قابل پشتیبانی توسط این دستگاه دو مدل آنالوگ و هایبرید از انواع تلفن سانترال می باشد.
قیمت پایین این دستگاه در مقایسه با دیگر مدل ها
از آنجایی که این دستگاه جزء سانترال های پاناسونیک کم ظرفیت به شمار می آید. از نظر قیمت نسبت به سایر دسته بندی ها دارای قیمت پایین و مناسبی می باشد. و با توجه به دارا بودن امکانات فراوان این دستگاه از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد. لذا بهترین انتخاب برای کسب و کار های کوچک و متوسط به شمار می آید.
امکانات برنامه ریزی سانترال مدل824
تعیین نوع تماس های ورودی
در حالت عادی و بدون وجود سانترال فقط یک نوع تماس ورودی وجود دارد و آن زنگ خوری مستقیم به تلفن میباشد. اما سانترال مدل824 با دارا بودن چندین نوع از برنامه ریزی برای خطوط شهری سبب خلق قابلیت و جاذبه های بساری میشود. به منظور راحتی شما عزیزان توضیح این قابلیت ها و امکانات در تصویر زیر آورده شده است.
منشی تلفنی گویا
یکی از مهمترین قابلیت های مدل 824 پشتیبانی از دیزا یا منشی تلفنی گویا میباشد. منشی تلفنی گویا کمک میکند تا با ضبط یک پیغام مناسب به همراه موزیک پس زمینه و إفکت های صوتی جلوه زیبایی به کسب و کار شما افزوده شود. همچنین دیگر نیاز به یک نیروی انسانی برای پاسخ به تماس های ورودی نیست. به طور پیش فرض دستگاه دارای یک کانال دیزا میباشد. وامکان ارتقاء آن به دو کانال با افزودن کارت دیزا به آن وجود دارد. از مزیت های مهم دیگر سیستم منشی تلفنی میتوان به مسیریابی تماس ها به مکان مناسب خود، معرفی کسب وکار خود، ارسال به قسمت صندوق صوتی و …. اشاره نمود.
صندوق صوتی
صندوق صوتی گزینه محبوب شرکت ها و سازمان ها به منظور اطلاع از نظرات و پیشنهادات مشتریان و همچنین مانیتورینگ کلیه تماس ها می باشد. دستگاه سانترال مدل824 به طور پیش فرض دارای کارت صندوق صوتی یا BV نمی باشد. برای پیاده سازی سیستم صندوق صوتی دو راه حل وجود دارد. اولین راه افزودن کارت BV به دستگاه سانترال میباشد. اما اگر نیاز به ضبط پیغام هایی در مقیاس بزرگتر و وسیع تری دارید. پیشنهاد میکنیم راه دوم را انتخاب کنید یعنی با افزودن سیستم TVM به سانترال یک صندوق صوتی با حداکثر ظرفیت برای خود ایجاد کنید.
اعمال هرنوع محدودیت برای داخلی ها
قابلیت مهم دیگر این دستگاه که جنبه اقتصادی دارد. اعمال هر گونه محدودیت در استفاده کنندگان از خطوط شهری مخابرات به منظور صرفه جویی در هزینه ها می باشد. این محدودیت ها شامل : هر نوع محدودیت شماره گیری ،هر نوع محدودیت زمانی و… میشود. شما میتوانید به کمک این قابلیت محدودیت های خاص و ویژه ای برای یک یا گروهی از داخلی ها اعمال کنید. به عنوان مثال میتوانید معین کنید که گروهی از داخلی ها فقط مجاز به شماره گیری استان تهران یا شماره موبایل ایرانسل با پیش شماره 0937 یا هر الگویی که به ذهن شما میرسد، می باشند.
نظارت بر کلیه مکالمات و گزارش گیری و برآورد هزینه ها
مدیریت تماس ها، گزارش گیری و برآورد هزینه موضوعی است که از اهمیت آن نمیتوان گذشت. سانترال های تلفن دارای قابلیت های نظارتی و مانیتورینگ از کلیه تماس ها می باشند. به همین منظور مدیریت مجموعه میتواند با شنود مکالمات، شنود محیط و کنترل و پایش تلفن های داخلی ها از کم وکیف مکالمات افراد و کارمندان خود با مشتریان آگاه شود. برآورد هزینه ها و گزارش گیری از کلیه مکالمات و تلفن های داخلی ها از دیگر مزیت های سانترال مدل824 است.
قابلیت های کاربردی
دستگاه سانترال مدل824 امکانات کم نظیری را برای مشتریان خود به منظور جلب رضایت آنها قرار داده است.تعداد این امکانات بسیار فراوان بوده وقصد داریم اندکی از این قابلیت ها را در اینجا ذکر کنیم . برای مثال میتوان به : برقراری تماس چندین نفره یا همان کنفرانس، انواع دایورت و انتقال تماس، پیج داخلی ها، پارک هلد، تماس برگشتی ،برداشتن داخلی مورد نظر از مکان فیزیکی دور، تایمر ها، پاسخ اتوماتیک، دفترچه تلفن، مزاحم نشوید، هات لاین، تماس سریع، تماس اضطراری، پیغام تماس، کالر آیدی و… بسیاری از امکانات دیگر اشاره نمود.
گروه بندی های متنوع
گروه بندی در مجموعه کسب وکارها مانند قسمت فروش، پشتیبانی و…امری ضروری میباشد.شرکت پاناسونیک به منظور سازگاری خود با این موضوع اقدام به قرار دادن گروه بندی های مختلف ازجمله hunting و UCD به منظور پیاده سازی قابلیت های مهمی چون پخش تماس ها به گروه ها، صف بندی تماس ها، زمانبندی ، عدم انتظار مشتریان و از دست ندادن حتی یک تماس….. خواهد شد.
امکانات جانبی دستگاه
شما با خرید یک سانترال تلفن نه تنها از امکانات ارتباطی و مخابراتی آن بهره مند میشوید بلکه در زمینه های دیگر نیز صاحب سود و منفعت خواهید شد. به همین منظور شرکت پاناسونیک ویژگی های آپشنال و جانبی کاربردی برای مدل 824 قرار داده است. استفاده از این گزینه ها سبب بهبود و راحتی مشتریان در محل کسب و کار خواهد شد. از جمله این امکانات جانبی میتوان به دستگاه درب بازکن توسط تلفن، پیجر خارجی، موزیک پس زمینه جهت تبلیغات و جلب رضایت مشتریان، زنگ درب توسط تلفن و…. اشاره نمود.
نحوه برنامه ریزی دستگاه و سیستم برق اضطراری
برای ورود به قسمت تنظیمات و سفارشی سازی آن بر اساس نیاز مشتریان دو راه وجود دارد. استفاده از یک تلفن هایبرید متصل به اولین پورت یا جک خطوط داخل دستگاه واعمال کدهای سه رقمی برنامه ریزی . دومین راه متصل شدن به دستگاه بوسیله رایانه با کابل مخصوص به آن و برنامه ریزی آن با نرم افزار میباشد. سانترال مدل824 دارای قابلیت پشتیبانی از برق اضطراری و سیستم UPS میباشد. بدین منظور از دو باطری 12 ولت به صورت سری میتوان در مواقع قطعی برق نیز از سانترال استفاده نمود.
جمع بندی و سخن پایانی
اگر قصد خرید و انتخاب یک مرکز تلفن را برای خود دارید. باتوجه به امکانات، ظرفیت ها و قیمت این دستگاه که سه فاکتور مهم در انتخاب یک محصول میباشند. به طور خلاصه و در یک کلام میتوان در رابطه با دستگاه سانترال مدل824 به قیمت پایین آن و همچنین داشتن امکانات بیشمار این دستگاه برای کسب و کار های کوچک با تعداد حداکثر 24 عدد تلفن داخلی اشاره نمود. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد. 🙂