با سلام به همدان سانترال خوش آمدید. اگر به دنبال آموزش نحوه کار کردن با تلفن های سانترالی یا به اصلاحی دیگر همان تلفن های اپراتوری هستید. پیشنهاد ما این است که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید . شما دوستان می توانید پس ازمطالعه این آموزش با نحوه کدهای تلفن سانترال و این دسته تلفن های مدیریتی و قابلیت های بی شمار آنها آشنا شوید تا در محل کار خود با فراگیری تکنیک ها و کد های این دستگاه ها کار های خود را راحتر و سریعتر به پیش برید.
مهمترین قابلیت های این تلفن ها چیست و کدهای تلفن سانترال چگونه است ؟
در این قسمت قصد داریم تا بدون فوت وقت مهمترین قابلیت های این تلفن ها را برای شما به تصویر کشیم . اما مهمترین نکته در این بحث این است که کلیات و اصطلاحات هر ویژگی در همه مدل های این تلفن ها یکی می باشد. این یعنی تنها تفاوت همان دستور و شکل و فرمت کد ها در برند های مختلف است . برای کدهای تلفن سانترال می بایست ابتدا با قایلیت ها این گونه تلفن ها و امکانات آنها آشنا شوید. در ذیل به بررسی مهمترین آنها می پردازیم.
انتقال تماس یا transfer
یکی از اصلی ترین نیاز های هر شرکت انتقال تماس ها به مقاصد آنها می باشد. که معمولا توسط منشی ها انجام می شود. برای انتقال تماس پس از فشردن دکمه انتقال یا همان transfer و سپس شماره گیری مقصد ( شماره داخلی یا شماره شهری و موبایل ) این کار را انجام دهید.
کنفرانس تلفنی یا conference
شما با استفاده از دکمه conf که در قسمت بالای تلفن های مدیریتی قابل مشاهده می باشد می توانید یک کنفرانس یا مکالمه 3 نفره یا 5 نفره تشکیل نمایید. بدین صورت که در زمان صحبت با فرد دوم هستید و قصد تشکیل کنفرانس و آوردن نفر سوم یا نفرات بیشتر را به صحبت خود نیاز دارید مانند تصاویر ذیل عمل می کنید.
ویژگی فوروارد یا مزاحم نشوید
گاهی اوقات شما نیاز دارید که تماس های دریافتی به تلفن خود را به مقصدی دیگر انتقال دهید و یا اصلا نمیخواهید تماسی داشته باشید . حالت های معمول انتقال تماس از جمله : انتقال همه تماس ها، درصورت پاسخ ندادن پس از زمان مشخص، در صورت مشغول بودن و …. می باشد. در تصاویر ذیل می توانید این ویژگی ها را مشاهده فرمائید.
برداشتن سایر تلفن ها بدون رفتن به آنجا یا همان call pickup
این ویژگی کاربردی و محبوب مورد پسند بسیاری از مشتریان و منشی های شرکت ها است در هنگام کدهای تلفن سانترال . بله شما می توانید بدون رفتن به مکان سایر تلفن ها، تلفن داخلی همکار خود را که در حال زنگ خوردن است از طریق تلفن خود پاسخ دهید. نحوه انجام چنین ویژگی در تصویر ذیل آمده است.
پیج کردن یا فراخوانی pagging
دستگاه های سانترال این قابلیت را دارند که تلفن های آنها همدیگر را پیج کنند. شرط لازم برای استفاده از چنین ویژگی استفاده از تلفن های مدیریت یا همان سانترالی است. تلفن های معمولی آنالوگ قابلیت انجام چنین کاری را ندارند. همچنین با استفاده از این تلفن ها می توانپیج خارجی نیز انجام داد.
ویژگی های بالا بخشی از قابلیت های مهم این دسته از تلفن ها بود شما می توانید نحوه کار کردن با نوعی پرکاربرد از این تلفن های مدیریتی، تلفن 7730 و راهنمای استفاده از آن مشاهده نمائید . امیداواریم این مقاله نحوه کدهای تلفن سانترال را به شما منشی های عزیز و استفاده کنندگان از آن داده با شد و مفید واقع شده باشد.
🙂